فقر

به قلم :   parse        31 / 5 / 1392   

در یک نگاه بنگریم به میراثی که  دولت عدالت و مهرورزی برجای گذاشت

 

http://www.8pic.ir/images/48385732632111143698.jpg

دولت عدالت و مهرورزی که رفت هیچ ... حالا ما هستیم و دولت تدبیر و امید!

چه خبر ؟ سلامتی فعلا که همه چی آرومه ...

 


برچسب‌ها پارسه: فقر, فقر, فقر,

تلاش جمهوری جعلی باکو برای تصاحب نام شاعر ایرانی با انتشار اسکناس منقش به تصویر وی

به قلم :   parse        31 / 5 / 1392   
به گزارش خبرگزاری تسنیم : منابع غیر رسمی از انتشار اسکناس های جدید در جمهوری  جعلی آذربایجان از ابتدای سال 2014 خبر دادند و اعلام کردند یکی از این اسکناس ها  منقش به تصویر شاعر پر آوازه ی ایرانی , نظامی گنجوی خواهد بود .
بر اسس این گزارش  ها قرار است اسکناس های پنج مناتی منقش به تصویر شاعر پر آوازه ی ایرانی نظامی گنجوی شود که مدعی تعلق این شاعر ایرانی به خود است و این کار به نوعی در راستای تصاحب نام این شاعر پارسی گو انجام می گیرد  .
قبل از این نیز برخی از اسکناس های این کشور با نام نظامی گنجوی منتشر شده است .بر اساس اسناد و مدارک تاریخی نظامی گنجوی یک شاعر ایرانی است . 

سیروس آشموف، محقق آذربایجانی در این باره گفت، منطقه آرانا و شیروانا که در سال 1918 جمهوری آذربایجان در آن تاسیس شد، قبلا بخشی از خاک ایران ...
 
جمهوری جعلی باکوی آذربایجان ایران شمالیست

برچسب‌ها پارسه: نظامی گنجوی, جمهوری جعلی اذربایجان, ایران شمالی,

استاد رحمان اسداللهی

به قلم :   parse        31 / 5 / 1392   

*درود بر استاد رحمان اسداللهی یک آذری باغیرت !؟

کمتر کسانی هستند که اسم این هنرمند آذری رو شنیده باشن او عاشق گارمانش است.

 رحمان اسداللهی از سال 1991 به سراطان فک مبتلا شد و تا امروز که در تلوزیون دیدمش صحیح و سالم سرطانش درمان شده بود داشتم به حرف هایش گوش میکردم واقعا شگفت زده شدم اشکم را درآورد صدای تلوزیون را بلند تر کردم چون بخاطر عملی که روی فکش انجام داده بود نمی تونست خوب صحبت کنه خیلی ها در ایران این استاد بزرگ رو فراموش کردن استاد رحمان اسداللهی اکنون در امریکا زندگی میکنند.

متاسفانه یکسری آدمای بی خرد و نادان در ایران به این هنرمند بزرگ اتهاماتی مبنی بر اینکه استاد رحمان اسداللهی یک تجذیه طلب بوده و خواهان جدایی آذربایجان بوده است و یک سری از پانترکیسم ها ی فاشیست هم از این  فرصت به وجود آمده  کمال استفاده را برده  تا آذربایجانی ها را تجذیه طلب نشان دهند  .

قابل توجه پانترکیسم های فاشیست و تجذیه طلب و البته گرامی بی خود زور نزنید و خوتتون رو به مردم پاک آذربایجان نچسپونید چرا که آن جا سرزمین ستار خان و باقرخان است پاتون رو جای بدی گذاشتین شماها همان بربرهایی هستید که مانند اعراب که به ما یورش بردن به آذربایجان یورش بردید و به قتل و کشتار و تجاوز , غارت آذربایجان پرداختید

  استاد رحمان اسداللهی : در یک همایش در ترکیه بودیم خاستند از من عکس بگیرند پرچم ترکیه را آوردند گفتم پرچم ایران باشد نه ترکیه .

استاد رحمان اسداللهی : من تجذیه طلب نیستم . پدرم مادرم در ایران خاک شده اند من عاشق ایرانم .

استاد رحمان اسداللهی : حاضرم تمام زندگیم رو بدم دوباره برگردم ایران .

استاد اسداللهی : شماره تماسش در امریکا : 6619427666 

استاد رحمان انگشتانت طلایی  , روحت نقره ای و عشقت به ایران جاودان بدان که دوستت داریم و می بالم به خودم که چنین بزرگانی داریم .


برچسب‌ها پارسه: استاد رحمان اسداللهی, هنرمد بزرگ ایرانی, آذری,

حکومتهای ایران از آغاز تا اکنون

به قلم :   parse        27 / 5 / 1392   

 

 مقایسه معنای ماهای پارسی با ماهای تازی

 


برچسب‌ها پارسه: حکومتهای ایران, کاه های پارسی, ایران,

جراحی مغز در شهر سوخته

به قلم :   parse        30 / 5 / 1392   

http://tamadonema.ir/wp-content/uploads/2013/02/shahrs3.jpg

شهر سوخته اما پیشرفته

اسکلت کامل پیدا شده از یک دختر 14 ساله که مورد جراحی مغز قرار گرفته است ... چهره این دختر توسط اندام شناسان باستان شناسان در تصویر فوق باز سازی شده است .

یکی شگفت‌انگیزترین یافته‌‌های این شهر، پیدایی نشانه‌های کهن‌ترین جراحی مغز درشهر سوخته است. جمجمه‌ای از دختر دوازده یا سیزده ساله که در 4800 سالپیش، پزشکان آن دیار برای درمان بیماری هیدروسفالی (جمع شدن مایع درجمجمه) بخشی از استخوان جمجمه او را برداشته و جراحی کردند که مدت‌ها بعد از این عمل زنده مانده است.

این بسیار شگفت آور است که نیاکان ما اولین و تنها انسانهایی در آن زمان بودند که موفق به انجام عمل جراحی شده و مهم تر از آن تا حدودی موفق هم بوده اند.

برای نخستین بار در شهر سوخته یک چشم مصنویی متعلق به 4800 سال پیش  کشف شد. این چشم مصنویی متعلق به زنی 25 تا 30 ساله بوده که در یکی از گورهای شهر سوخته مدفون شده بوده است . همان طور که می بینید چشم مصنویی روی جمجمه این زن دیده می شود.

مطالعات اوليه نشان داده اند که چشم چپ زن تنومند مدفون در قبر شماره 6705 مصنوعي بودهاست . همين مطالعات نشان مي دهند که زير طاق ابروي زن مذکور آثار آبسه ديده مي شود. به علت طول زمان زيادي که بخش زيرين اين چشم مصنوعي با پلک چشم در تماس بوده است آثار ارگانيکي پلک چشم نيز در روي آن مشهوداست . جنس و ماده اي که چشم مذکور با آن ساخته شده است هنوز به دقت روشن نشده و تشخيص آن به آزمايشهاي بعدي موکول شده است اما به نظر مي رسد که چشم مزبور از جنس قير طبيعي که با نوعي چربي جانوري مخلوط شده است ساخته شده است .

با تشکر از تمدن ما /


برچسب‌ها پارسه: شهر سوخته, جراحی مغز, چشم مصنوعی,

قهرمانان بی ادعا

به قلم :   parse        16 / 5 / 1392   

http://media.isna.ir/content/news_14.jpg/4

در این هیاهوهای بسکتبال و فوتبال و والیبال قهرمانان دیگری هم بودند که افتخارات فراوانی را در عرصه ی علم و دانش برای ایران کسب کردند.

حاصل حضور دانش آموزان ایرانی در شش المپیاد علمی جهانی امسال، کسب 12 نشان طلا،  15 نشان نقره و 7 نشان برنز بود که جمعا :  بهترین نتیجه در تاریخ حضور 27 ساله ایران در رقابت‌های بین المللی المپیادهای علمی محسوب می‌شود.

 


برچسب‌ها پارسه: المپیاد, مقام دوم جهان, المپیاد جهانی,

درخواست بی هوده

به قلم :   parse        24 / 5 / 1392   

درخواست بی هوده !

روزی کوروش در حال نیایش با خداوند گفت : خداوندا به عنوان کسی که عمری پر بار داشته و جز خدمت به بشر هیچ نکرده , خواهشی دارم . آیا می توانم آن را بیان کنم ؟؟؟

خداوند گفت بگو ای بزرگوار بنده ی من...

کوروش : می خواهم یک روز , فقط یک روز به من فرصت دهی تا ایران امروز را بررسی کنم ;  سوگند می خورم که پس از آن هرگز تمنایی دیگر نداشته باشم . در ادامه بخوانید .


برچسب‌ها پارسه: کوروش بزرگ, درخواست بی هوده, کوروش بزرگ,
در ادامه جستار

جشن شهریورگان

به قلم :   parse        29 / 5 / 1392   

 

روز شهریور از ماه شهریور برابر با 30 امرداد جشن شهریورگان

واژه شهریور، در اوستا به صورت خشترَه وَئیریَه آمده است که شهریاری نیرومند و مینوی معنی می دهد، در گاه شماری سی روزۀ زرتشتیان، چهارمین روز ئر هر ماه شهریور نام دارد. در هر سال هنگامی که در ماه شهریور، روز شهریور فرا می رسد، آن روز جشن شهریورگان نامیده می شود. از چگونگی برگزاری مراسم این جشن در ایران باستان نیز اطلاع زیادی در دست نیست. در برگزاری  جشن شهریورگان، اکنون مانندِ جشن های ماهیانه دیگری که زرتشتیان دارند، در بسیاری از شهرها و روستاها، بهدینان در محل های عمومی و تالارها گرد هم می آیند، نیایش همگانی برپا می دارند و سپس با برنامه های شاد و سرگرم کنند جشنِ گرامی شهریورگان را به پایان می برند.


برچسب‌ها پارسه: جشنهای اصیل ایرانی-جشن شهریورگان-30 امرداد,
در ادامه جستار

جنگ چالداران

به قلم :   parse        26 / 5 / 1392   

جنگ چالداران ; نخستین نبرد دولتهای صفویه و عثمانی در دشت چالداران است , که در نزدیکی شهرستان چالداران در شمال غربی ایران در تاریخ 31 - مرداد / 23 اوت 1514 میلادی رخ داد. نتیجه این نبرد پیروزی قاطعانه سپاهیان عثمانی به فرماندهی سلطان سلیم اول بر سپاه صفوی به فرماندهی شاه اسماعیل صفوی بود. در این جنگ نیروهای قزلباش که درحدود 40 هزار تن بودند با سپاه حدود 100هزار نفری عثمانی جنگیدند و به دلیل کمی نفرات و نداشتن سلاح گرم  از سپاه عثمانی شکست خوردند. این در حالی بود که ارتش عثمانی  دارای توپخانه و تفنگهای انفرادی بود , ولی سربازان ایرانی با شمشیر , نیزه و تیرو کمان  می جنگیدند .

البته صفویان پیش از جنگ  سلاح های آتشین در اختیار داشته اند و روش استفاده از آن هم آشنا بودند اما *ایرانیان ذاتاً به سلاح آتشین بی علاقه بودند و استفاده از آن را ناجوانمردانه وناشی از ترس می دانستند.

« پاینده و پیروز ایران ایرانی جاویدان کوروش بزرگ »


برچسب‌ها پارسه: چالداران, جنگ چالداران, ایران من,

عربستان , وهابیت , تروریست

به قلم :   parse        17 / 5 / 1392   

تقارن آموزه‌های التقاطی وهابی با مفهوم خشونت و تروریسم و وابستگی حاکمیت سعودی به دستور‌العمل‌های غربی در منطقه باعث شده تا صادرات گروه‌های تروریستی در عربستان بعد از صادرات نفت به دومین فعالیت سعودی‌ها تبدیل شود. صادرات تروریسم در عربستان را می‌توان بعد از صادرات نفت، دومین فعالیت گسترده صادرات در این کشور نامید، عربستان سعودی یکی از بزرگترین حامیان و پرورش دهندگان تفکرات تروریستی در جهان به شمار می‌رود، نگاهی به فعالیت‌های این کشور در عرصه داخلی و خارجی نشان می دهد که عمده تروریست های منطقه ای و جهانی اصالتی سعودی دارند و یا تحت تاثیر گرایش های وهابی عربستان قرار گرفته یا اینکه از سوی این کشور مورد حمایت و تغذیه مالی و تسلیحاتی قرار می‌گیرند.

ترویستهای القاعده و النصره و گروهک سلفی در سوریه

نمونه ای از جنایات فجیع این گرهکهای تروریستی سازمان یافته توسط عربستان را می توانید در ادامه مطلب  ببینید . به دلیل خونیریزی و فجیع بودن تصاویر مجبور شدم بقیه را در ادامه بگذارم.

 


برچسب‌ها پارسه: عربستان , وهابیت, تروریست,
در ادامه جستار

نام پارسی رودخانه دجله تیگریس است

به قلم :   parse        19 / 5 / 1392   

دجله نه تیگریس!

آیا میدانید نام راستین ( مادی,کردی,ایرانی ) رودخانه دجله , تیگریس میباشد که عربها این نام مقدس را عوض و به دجله تغییر داده اند.

استرابون میگوید :ایرانیان از این روی این نام را برگزیده اند که این رودخانه همچون تیر راست و یکسره به خلیج پارس ریخته می شود . ( تیگر برابر تیر در زبان مادی و پهلوی , تیگرپاتبه معنای تیر نگهدار در زبان پهلوی )


برچسب‌ها پارسه: دجله نه, تیگریس, رودخانه تیگریس,

نشان کاوه آهنگر و اولین پرچم ایرانیان

به قلم :   parse        18 / 5 / 1392   

چو کاوه برون شد ز درگاه شاه        برو انجمن گشت بازرگاه

    همی برخوروشید و فریاد خواند      جهان را سراسر سوی دادخواند

از آن کاهنگران پشت پای       ببندند هنگام زخم درای

 همی کاوه آن بر سر نیزه کرد       همانگه ز بازار برخاست گرد

اشاره به درفش کاویانی در اساطیر ایران، به قیام کاوه آهنگر علیه ظلم و ستم آژی‌ دهاک (ضحاک) برمی‌گردد. ضحاک ماردوش شاهی است که در اثر بی عدالتی و ظلم شیطان شانه‌هایش را بوسه می‌زند و از جای بوسه‌ ها مارهایی می‌رویند. ضحاک برای اینکه زنده بماند باید روزانه مغز دو جوان را به مارها بدهد و کاوه آهنگر نیز کسی است که هفده فرزندش قربانی مارها شده‌ است. در این هنگام، کاوه برای آن که مردم را علیه ضحاک بشوراند، پیش‌ بند چرمی خود را بر سر چوبی می‌کند و آن را بالا می‌گیرد تا مردم گرد او آیند. سپس با کمک مردم، کاخ فرمانروای ضحاک خونخوار را در هم می‌کوبد و فریدون را بر تخت شاهی می‌ نشاند. فریدون نیز پس از آینکه به شاهی رسید فرمان می‌دهد تا چرم پیش‌ بند کاوه را با دیباهای زرد و سرخ و بنفش بیارایند و زر و گوهر به آن بیافزایند و آن را درفش شاهی خواند و بدین شکل کلمه درفش کاویانی پدید آمد.


برچسب‌ها پارسه: کاوه آهنگر, نشان, اولین پرچم ایرانیان,

رنگهای درفش کاویانی به چه معناست؟

به قلم :   parse        17 / 5 / 1392   

«رنگ بنفش : نمادی از اورمزد

اورمزد مخفف اهورا مزدا می باشد و لقبی است برای پروزدگار گیتی ; به معنای سرور دانا »

«رنگ سرخ : نمادی از تیر

تیر به معنای فرشته ی باران شناخته می شود و نمادی از رحمت خداوند است »

رنگ زرد : نمادی از مهر

مهر نمادی از فروغ و روشنایی است و معنای آن محبت می باشد از آنجایی که خورشید همواره برجسته ترین مصداق روشنایی است , خورشید نیز نمادی از مهر است .

 


برچسب‌ها پارسه: درفش کاویان, رنگها, درفش, کاوه,

خاک می خوریم , خاک نمی دهیم

به قلم :   parse        25 / 5 / 1392   

« خاک می خوریم , خاک نمی دهیم »

من هیچ وقت گریه نمیکنم چون اگه اشک میریختم آذربایجان شکست میخورد و اگر آذربایجان شکست میخورد ایران , زمین میخورد. اما در مشروطه دو بار آن هم در یک روز اشک ریختم
حدود 9 ماه بود تحت فشار بودیم. بدون غذا. بدون لباس. از قرار گاه آمدم بیرون...چشمم به یک زن افتاد با یه بچه تو بغلش. دیدم که بچه از بغل مادرش آمد پایین و چهار دست پا رفت به طرف بوته علف. علف را از ریشه درآورد و از شدت گرسنگی شروع کرد خاک ریشه ها را خوردن... با خودم گفتم الان مادر اون بچه به من فحش میده و میگه لعنت به ستارخان که مارو به این روز انداخته.
اما... مادر کودک آمد طرفش و بچه را بغل کرد و گفت : عیبی نداره فرزندم
خاک میخوریم اما خاک نمیدهیم.
آنجا بود که اشکم در آمد...

« یاساشین آذربایجان   یاساشین ایران »

برچسب‌ها پارسه: آذربایجان, خاک می خوریم, خاک نمی دهیم,

بررسی قدمت کشورهای عربی حاشیه خلیج پارس!!

به قلم :   parse        8 / 5 / 1392   

 «بررسی تطبیقی قدمت کشورهای عربی حاشیه خلیج پارس با درختان خیابان ولیعصر تهران و ساختمان شمس العماره»

 

«با توجه به زیاده گویی های شیخک نشینهای عربی بد ندیدیم بررسی تطبیقی قدمت کشورهای عربی حاشیه خلیج هیشه پارس را با درختان خیابان ولیعصر تهران و ساختمان شمس العماره تهران را براتون بگذارم تا با سن این کشورها بیشتر آشنا شوید؟!!

 

 

*اینم گنده تر از همشون عربستان « بزرگترین تولید کننده و سادر کننده تروریست در دنیا , در پست بعدی بیشتر توضیح میدم »

 

قطر  +  بحرین  +  امارات = 

 

آنها در جستجوی هویت اند ولی چون خودشان ندارند به هویت دیگران تعرض می کنند تا بلکه بتوانند آن را تصاحب کنند زیرا غارتگری خصیصه بدوی و بیابانی آنهاست که همچنان در شکل نوینی در حال بازتولید خود است.

پایده ایران پایده ایرانی جاویدان کوروش بزرگ

یاری نامه : ایران زمین من


برچسب‌ها پارسه: قدمت, کشورهای ع ر ب ی , قدمت,

پادشاهان زن در ایران باستان

به قلم :   parse        7 / 5 / 1392   

http://venia.net84.net/up/99dc35e747eb.jpg

«پادشاهی پوران دخت ، آزرم دخت ، فرخ زاد»

« پادشاهی پوران دخت»

 پادشاهی پوران دخت شش ماه بود بالاخره دختری به نام پوران که از نژاد ساسان بود راه یافت و بر تخت نشاندند.پوران دخت گفت نمی خواهم کسی درویش بماند و همه را توانگر میکنم.از کشور بدخواهان را دور خواهم کرد و بر آئیین شاهان رفتار میکنم . سپس پیروز خسرو را طلبید وبه او گفت : به خاطر کاری که با شاه کردی باید مجازات شوی پس او را به کره اسبی بستند و به کردنش هم پالهنگی زدند و سواران کره اسب را با کمند به تاختن تحریک کردند تا خون از بدن او روان شد و جان داد بعد از شش ماه که از پادشاهی پوران دخت گذشت پوران شاه به بیماری مبتلا شد و از دنیا رفت.

رها کن ز چنگ این سپنجی سرای             که پر مایه تر زین ترا هست جای

« پادشاهی آزرم دخت»

 

پادشاهی آزرم دخت چهار ماه بود. دختر دیگری که بر تخت نشست آزرم بود. دستور داد تا کارها بر اساس سنت و عدالت اجرا شود. من با زیر دستان به خوبی رفتار میکنم و اگر کسی گناهی کرد از گناهش میگذرم اما اگر کسی از پیمان من بگذرد او را به دار می آویزم. همه بر او آفرین گفتند و از ترک و روم و هند و چین برایش هدایا فرستادند اما او نیز بعد از چهار ما از دنیا رفت.

« پادشاهی فرخ زاد »

پادشاهی فرخ زاد یک ماه بود . از جهرم فرخ زاد را آوردند و شاه ایران نامیدند . او نیز گفت : من فرزند شاهان هستم و جز نیکویی و ایمنی در جهان چیزی نمی خواهم . هرکس راستی پیشه کند او را ارجمند می دارم . همه دوستان را گرامی میدارم و همه ی زیر دستان چه دوست و چه دشمن در امانند . همه بر آن آفرین گفتند . اما بعد از یک ماه او نیز از دنیا رفت .« بدین صورت که بنده ای(غلام) چون سرو و سهی داشت که سیه چشم و زیبا بود. او عاشق پرستاری شد و به او پیغام داد اگر با من به جایی بیایی به تو پول زیادی میدهم . پرستار جواب نداد و نزد فرخ زاد رفت و جریان را برایش گفت . فرخ زاد عصبانی شد و بند بر پای غلام بست و او را به زندان انداخت اما بعد از زمانی او را بخشید و بازگرداند . غلام بخاطر کینه ای که از او داشت زهر در شراب او ریخت و شاه دخت بعد از یک هفته از دنیا رفت.

چنین است کردار گردنده دهر              نگه کن کزو چند یابی تو بهر

 

یاری نامه : داستانهای شاهنامه- داستان پادشهان زن پست 66-«http://ferdosi-toosi.blogsky.com/»

 


برچسب‌ها پارسه: داستان, پادشاهان زن, داستاههای شاهنامه,

امارات کشورک تو فقط 37 سال سن داری آرام بگیر!

به قلم :   parse        6 / 5 / 1392   

مسئولان ورزشی امارات هم تحت تاثير توهم های مقام هاي كشورهاي حاشيه خليج فارس ، اينبار ليگ فوتبال حرفه ای خود را به نام تحريف شده خليج.ع.ر.ب.ي تغيير دادند.

 

*شماها حوض هم زیادیتونه خلیج می خواهید چیکار *

 

*****

*تمرین خوب خلعتبری با عجمان*

«محمدرضا خلعتبری پس از کش‌وقوس‌های زیاد سرانجام به امارات رفت و در نخستین تمرین تیم جدیدش، عجمان شرکت کرد.

 

«بر اساس عرفی که در بیشتر لیگ‌های دنیا وجود دارد، باید لوگوی لیگ کشورها روی آستین پیراهن بازیکنان حک شود و چه اتفاق بدی خواهد بود، نقش بستن نام جعلی خلیج ع.ر.ب.ی بر روی لباس یک بازیکن ایرانی و ملی‌پوش.

«عاقبت قضاوت عجولانه همینه دیگه !!!  مگه لیگ ایران چش بود ! مگه نکونام پشنهاد نداشت . مگه کریمی پیشنهاد میلیاردی نداشتند.!؟

« پاینده و پیروز باد ایرانی جاویدان ایران »


برچسب‌ها پارسه: شاخاب پارس, شاخاب, تا ابد پارس, ایران پیروز,

تصاویر سه بعدی بسیار زیبا از پارسه (تخته جمشید )

به قلم :   parse        22 / 5 / 1392   

 

«تصاویر گرافکی پارسه»
به احتمال زیاد این تصاویر را قبلا هم باید دیده باشید در بین این تصاویر تصاویر نادری نیز هم وجود دارد که ممکن است ندیده باشید , به علت تعداد زیاد این تصویر مجبور شدم بقیه را در ادامه مطلب بگزارم لطفا از آنها دیدن و برداشت کنید ,  سایتی که این عکسها را ارائه میداده به دلایل نامشخص مسدود شده حالا چه اتفاقی افتاده خدا میداند , www.perspolis3D.com , 
«برای اینکه تصاویر در اندازه واقعی خود دیده شود بر روی آنها کلیک کنید»
  dar-04.jpg
persepolis_plaza_army_02.jpg
royal_treasury_03.jpg
06.jpg
persepolis_masterp_08.jpg
apadana_04.jpg
krefter_01.jpg
takht-e_jamshid_plaza_army_09.jpg
 

برچسب‌ها پارسه: تصاویر, گرافیکی, پارسه, تخته جمشید, ,
در ادامه جستار

سوم مرداد روز جشن امردادگان خجسته باد!

به قلم :   parse        3 / 5 / 1392   

 

«روز امرداد از ماه امرداد برابر با 3 امرداد»

در گاه شماریِ سی روزۀ زرتشتیان، هفتمین روز از هر ماه، امرداد نام دارد.
واژۀ امرداد یعنی بی مرگی و جاودانگی، هنگامی که در ماه امرداد، روز امرداد فرا می رسد، آن را جشن امردادگان می نامند. دربارۀ چگونگی برگزاری این جشن در زمانِ گذشته اطلاع چندانی در دست نیست. اکنون در برخی از روستاها و شهرها، جشن امردادگان نیز برگزار می شود، این جشن اغلب در تالار آدریان یا فضایی عمومی برپا می شود و با اجرای برنامه هایی مانند نیایش، سرود، دکلمه و سخنرانی  دربارۀ جایگاه امرداد (جاودانگی) در راه شناخت و نزدیک شدن به خداوند همراه است.

 یاری نامه : جشنهای باستانی ایران( www.w-z-c.com)


برچسب‌ها پارسه: سوم, امرداد, جشن, امردادگان جشنهای ایرانی, ,

شاه راه غربت!!!

به قلم :   parse        2 / 5 / 1392   

«اینجا آرامگاه بزرگ مردی است که بزرگتریتن امپراطوری باستانی ایران را بناه نهاد»

«اینجا آرامگاه پدر ایران کوروش بزرگ است»

«اینجا آرامگاه تنها عشقم بر روی زمین, الگویم , شهریار کشورم کوروش بزرگ است»

می بینید؟!

کوروش بزرگ در سرزمین خود نیز غریب است چه سرگذشت تلخی است کوروش جان...کاش می توانستیم ....

آسوده بخواب کوروش که فرزندانت بیدارند

تبادل لینک رایگان

 

 


برچسب‌ها پارسه: آرامگاه, کوروش بزرگ, شاه راه, غربت,